Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

1) Wat onderscheidt jullie van andere aanbieders?

Coachdepartement onderscheidt zich van andere aanbieders op een aantal gebieden. We noemen er een paar:

  • Wij zijn gespecialiseerd in het begeleiden van mensen met gezondheidsklachten, (werk) stress, burn-out, spanningsklachten en onverklaarde klachten.
  • In de trainingen en coachsessies wordt gewerkt met diverse coachmethodes o.a NLP (Neuro Linguïstisch programmeren), PSYCH-K, Hypnotherapie, Systemisch werk, Familieopstellingen en Lichaamswerk.
  • Onze coaches hebben een volle gereedschapskist en zijn daardoor in staat een passende methode in te zetten, die krachtige verandering mogelijk maken.
  • Wij organiseren regelmatig 1-daagse workshops rondom de thema’s vitaliteit, persoonlijk leiderschap, familieopstellingen en persoonlijke ontwikkeling. Je kunt op een laagdrempelige manier kennis met ons maken en werken aan je persoonlijke groei.

 

2) Welke coaching of training past bij mij?

 

  • NLP Coaching: behalen van je doelen, doorbreken disfunctionele patronen en versterken van je persoonlijke effectiviteit.
  • Stressreductie (preventie): voorkomen burn-out, reduceren van stress, terugbrengen van irritatie en gejaagdheid, omgaan met een heftige gebeurtenis of trauma.
  • Vitaliteitstraining (preventie en herstel): stoppen van de stressrespons, energie en vitaliteit verhogen, gezondheid verbeteren en de balans in je leven duurzaam herstellen.
  • Workshops: Voor iedereen die op een laagdrempelige manier wil werken aan haar/zijn persoonlijke groei.

 

3) Wordt jullie coaching en training vergoed door de verzekering?

Nee, wij worden niet vergoed door verzekeraars. 

  • Wij werken graag zelfstandig samen met jou, en maken een op maat gemaakt coachtraject. Wij willen het traject niet laten afhangen van een verplichting door de verzekeraar.
  • Wij willen je privacy waarborgen en niet verplicht worden om vertrouwelijke gegevens te delen. Wij kunnen garanderen dat jouw coachtraject vertrouwelijk verloopt. Wil je dat wij de informatie delen, dan doen wij dit uitsluitend en alleen op jouw verzoek.
4) Is Coachdepartment aangesloten bij een branchevereniging?

Ja, wij zijn aangesloten bij de NIBIG (Nederlands Instituut voor Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg).  Je bent verzekerd van professioneel opgeleide coaches.

5) Werken jullie met algemene voorwaarden?
Ja, wij werken met algemene voorwaarden. https://www.coachdepartment.nl/algemene-voorwaarden/
6) Werken jullie met een beroepscode voor coaches?

Ja, wij werken met een beroepscode. Onze coaches werken volgens de volgende uitgegangspunten: https://www.coachdepartment.nl/beroepscode/

7) Ik zoek een coach voor een vriendin/collega hoe pak ik dit aan?
Jouw vriendin, vriend of collega is altijd van harte welkom om gratis en vrijblijvend kennismaken met ons. Daarnaast hebben wij een groot netwerk waarin wij andere coaches en hun werkwijze kunnen matchen aan de persoon of aan de coachvraag.
8) Doen jullie geen enge dingen met mijn gegevens?
Nee, wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend voor ons eigen gebruik. Wij sturen je soms een nieuwsbrief met aanbiedingen en artikelen. Je kunt je gemakkelijk afmelden als je dit niet op prijs stelt.
9) Heb ik een beveiligde verbinding?
Ja, wij werken met een beveiligde verbinding. Je kunt via onze verbinding veilig betalen. Je gegevens zijn beschermd.
10) Waar vindt de coaching/training plaats?

Wij hebben een coachpraktijk en trainingsruimte op de Stadhouderslaan 9 in Den Haag.

11) Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij vinden het belangrijk dat je professionele coaching en training krijgt. Wanneer je onverhoopt een klacht hebt, willen wij die graag voor je oplossen. We zoeken graag samen met jou naar een manier om de klacht naar ons beider tevredenheid af te handelen.

Klachtenprocedure
Je kunt je klacht indienen door een email naar info@coachdepartment.nl te sturen, waarin je melding maakt van jouw klacht. Je ontvangt vervolgens een bevestiging dat jouw klacht is binnengekomen. Wij komen er binnen 5 werkdagen bij je op terug. Mochten we er onverhoopt niet uitkomen dan biedt de wet je de mogelijkheid om een klachtenfunctionaris in te schakelen. Hieronder lees je er meer over.

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
In Nederland moeten alle zorgverleners voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoen aan deze eisen. Graag leg ik kort uit wat dit betekent.

Klachtenfunctionaris
Het kan voorkomen dat je als cliënt van mijn praktijk een klacht hebt over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat je deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht je dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan kun je gebruik maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Geschilleninstantie
Het staat je vrij (indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door jouw gewenste resultaat leidt) je te wenden tot de onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend. Meer informatie vind je via de website van het NIBIG.

Klacht melden
Wanneer je een klacht hebt (en je dit niet met mij wilt of kunt oplossen) dan kun je contact opnemen met het NIBIG via klachten@nibig.nl. Zij zullen je informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure.


Wij zijn aangesloten bij de NIBIG
(Nederlands Instituut voor Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg). Je bent verzekerd van professioneel opgeleide coaches.